Jak urządzić biuro?

 

aranżacja biuraZakładasz nowy biznes, ale nie masz pojęcia jak urządzić wnętrze, w którym będziesz pracować? Obawiasz się, że twoi pracownicy i klienci nie będą czuć się komfortowo i wygodnie w twoim biurze? Nie martw się na zapas. W tym artykule dowiesz się jak skutecznie zorganizować przestrzeń biurową. Pomożemy ci wybrać odpowiednie tapety ścienne, podłogi i meble. Nie bez powodu często mówi się o pierwszym wrażeniu. To jak postrzega nas klient związane jest także z miejscem, w którym się z nim spotykamy. Dla naszej wygody często odbywa się to po prostu w biurze firmy. Zadbajmy więc o to, by oczarować klienta od samego początku. Jak to zrobić? Odpowiedź jest prosta. Zazwyczaj wchodząc do przestrzeni, którą przeznaczyliśmy na biuro mamy wydzielone pomieszczenia. Każde z nich pełni określoną funkcję. Dlatego postarajmy się, by tapety ścienne, dywany czy drobne dodatki stanowiły przyjemną, ale oryginalną całość.

Przestronny korytarz

Korytarz w naszym biurze często pełni funkcję poczekalni. Niekiedy zdarza się tak, że nie jesteśmy chwilowo dyspozycyjni lub zwyczajnie utknęliśmy w korkach w drodze do pracy. Dlatego miejsce, w którym klient spokojnie może na nas poczekać wydaje się niezbędne. Jeśli dodatkowo jest to osoba niecierpliwa, przyjemne otoczenie działa wyłącznie na naszą korzyść. W poczekalni powinny znajdować się wygodne krzesła, a jeśli mamy wystarczającą ilość miejsca wstawmy tam także stolik do kawy. Coraz więcej firm oferuje swoim klientom samoobsługowe stoisko, przy którym mogą napić się świeżej kawy, gorącej herbaty lub zwyczajnie wody gazowanej. Nie jest to drogi wydatek, a z pewnością poprawi wizerunek firmy. Poczekalnia musi prezentować się godnie także pod względem estetycznym. Duży wpływ na efekt końcowy mają tapety ścienne i podłogi. Te pierwsze mogą być w delikatnych, pastelowych kolorach. W takim pomieszczeniu przebywa się o wiele przyjemniej niż w pokoju, w którym przeważa jaskrawa, krzykliwa kolorystyka. Dobrze także, gdy tapety ścienne pasują do podłogi. Ta z kolei powinna być gustowna, ale jednocześnie praktyczna. Zimą siłą rzeczy nie tylko nasi klienci, ale także my i pracownicy będziemy przynosić ze sobą zabrudzenia związane z pogodą na dworze. Nie sprawdzą się więc dywany i wykładziny. Najlepiej zainwestować w kafelki, podłogę drewnianą lub gumolit.

Łazienka dla klientów

Pamiętaj, że dodatkowym atutem jest w twoim biurze łazienka dla gości, czyli w tym przypadku dla klientów. Jeśli masz wystarczającą ilość miejsc i odpowiednie warunki, nie wahaj się z decyzją. Takie pomieszczenie nie musi być duże. Cztery metry kwadratowe to optymalna wielkość. Dobrze, gdy toaleta jest przystosowana do potrzeb użytkowników, a co za tym idzie praktyczna. Nie sprawdzą się w niej tapety ścienne, lepiej będzie pokryć ściany farbą lub płytkami. To ostatnie dotyczy także podłogi. Taka łazienka będzie wyglądać przyjemnie, a dodatkowo nie sprawi trudności w sprzątaniu. Zadbaj o to, by w środku znajdowały się niewielkie i przydatne gadżety, takie jak mydło, ręcznik do rąk czy stonowany obraz (na przykład przedstawiający morze i plażę). Często bywa tak, że brakuje oddzielnego pomieszczenia na łazienkę zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Nie musisz się tym jednak przejmować. Dopóki łazienka będzie utrzymywana w czystości, dopóty klienci nie będą mieli nic przeciwko korzystania ze wspólnej toalety. Możesz także zrezygnować z podziału łazienki dla gości i łazienki dla pracowników, i wydzielić osobne ubikacje dla kobiet i mężczyzn. Takie rozwiązanie sprawdza się w dwóch przypadkach: gdy w twojej firmie pracuje więcej niż kilkanaście osób oraz gdy wśród pracowników jest porównywalna ilość obu płci. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie zadbaj o to, by odpowiednio zaakcentować oba pomieszczenia. Przede wszystkim pamiętaj o znaczkach na drzwiach. Wnętrza mogą różnić się kolorystycznie. Klienci i klientki z pewnością poczują się bardziej komfortowo, jeśli będą mogli skorzystać z takich wydzielonych toalet.

Wymarzony gabinet

stylizacja biuraKażdy właściciel firmy chce, by jego gabinet stał się perfekcyjną wizytówką dla jego działalności. Dziś nie liczą się wyłącznie umiejętności i doświadczenie (chociaż oczywiście są to dwa podstawowe czynniki wpływające na popularność i renomę firmy). Bardzo ważne jest również to, jak prezentuje się osoba czuwająca nad sprawą, z którą pojawili się klienci. Dlatego też poświęć trochę czasu na przystosowanie swojego biura do pracy. Nie tylko pod względem estetycznym. Pamiętaj, że równie ważne jest twoje samopoczucie. Wyśmienity humor będzie towarzyszył ci zawsze, jeśli jak najlepiej przystosujesz swój gabinet do pracy. Pomogą w tym między innymi ulubione tapety ścienne - warto tu wspomnieć o sklepach takich jak http://www.otostyl.com/, dzięki którym zamawiamy materiały przez internet, praktyczne ale eleganckie meble - spotkać je możemy na przykład w antykwariatach, a także dodatki w postaci obrazów, kwiatów czy ciekawych książek. Gabinet jest dla ciebie priorytetem. To tu przeprowadzasz najważniejsze rozmowy i podpisujesz umowy z klientami. Zadbaj, aby obie strony czuły się bezpiecznie i komfortowo. Wydaje się to niemożliwe? Zapewniamy cię, że jest to całkiem proste zadanie. Ale zacznijmy od początku. W gabinecie możesz pozwolić sobie na puchaty dywan, który doda pomieszczeniu delikatności i subtelności. Tapety ścienne powinny być w kolorze, który jest stonowany, ale jednocześnie zwraca uwagę. Być może warto zamówić jakiś oryginalny wzór na jedną ze ścian? Pozostałe wyposażenie nie powinno zabierać zbyt dużo miejsca. Wybierz takie meble, które są całkowicie niezbędne. Nie przesadzaj także z dodatkami. Zamiast zakurzonych figurek lub sztucznych kwiatów doskonale będą prezentować się żywe rośliny. Na ścianach warto powiesić otrzymane przez firmę dyplomy i pochwały ? takie gadżety z pewnością przykują uwagę klientów i sprawią, że ci obdarzą firmę jeszcze większym zaufaniem.

Pamiętaj, że sukcesywna praca nie jest związana wyłącznie z ludźmi, którzy ją wykonują. Miejsce, w którym to robią także spełnia istotną i ważną funkcję. Jeśli postarasz się zadbać o dobry wizerunek firmy, z pewnością zyskasz długoletnich i wartościowych klientów.

 

Powiązane artykuły