Zainspiruj się codziennością – trening funckjonalny

Powtarzaj swoje codzienne ruchy i chudnij! Czy to możliwe? Ależ oczywiście, że tak. Trening funkcjonalny to rodzaj niezwykle intensywnych ćwiczeń, które mają na celu wzmocnienie mięśni, a nie rozbudowanie masy mięśniowej. Dzięki tego typu powtarzanym seriom ćwiczeń, każdy może stać się osobą sprawniejszą fizycznie, która zdecydowanie lepiej czuje się sama ze sobą. 

Trening funkcjonalny to zestaw ćwiczen naśladujących nasze codzienne ruchy, dzięki czemu pozwala wzmocnić naszą koordynację i gibkość. Trenując w ten sposób imitujemy ruchy wstawania z łóżka, wchodzenia po schodach, sięgania po coś z półki, schylania się, podnoszenia zakupów. Oczywiście wszystkie ćwiczenia wykonujemy w przyśpieszonym tempie, przez co nasze mięśnie pracują na najwyższych obrotach. Zazwyczaj jedna seria (czyli jedno ćwiczenia) wykonujemy od 44 do 90 sekund, po czym od razu przechodzimy do kolejnej serii. Ważne żeby nasz trening był różnorodny tak, abyśmy ćwiczyli, jak najwięcej mięśni. Często trening urozmaica się o hantle, piłki lekarskie, taśmy, gumy, płotki, drabinki. Najlepiej ćwiczyć w większej grupie, pod okiem trenera, ponieważ wtedy łatwiej będzie nam się zmotywować, a trener z pewnością skoryguje ewentualne błędy przy wykonywaniu ćwiczeń. 

Trening funkcjonalny przeznaczony jest dla każdego, a zwłaszcza dla osób, które cierpią na bóle mięśniowo-stawowe. Trening korzystnie wpływa na wzmocnienie mięśni całego ciała, także mięśnie głębokie i tak zwany „centralny gorset mięśniowy” odpowiedzialny za wzmocnienie kręgosłupa. Tego typu ćwiczenia poprawiają działanie układu krążenia oraz zwiększają wydolność organizmu. Jak podkreślają trenerzy, dzięki ćwiczeniom stajemy się osobami bardziej gibkimi i sprawnymi, a także poprawiamy wygląd ogólny naszej sylwetki (staje się ona wysmuklona).

Ze względu na intensywność ćwiczeń, zaleca się ćwiczyć około dwa razy w tygodniu, ponieważ nasze ciało musi mieć także czas na regenerację mięśni. Dodatkowo dzięki przerwom w ćwiczeniach, z łatwością dostrzeżemy poczynione przez nas postępy. 

Powiązane artykuły